16 Temmuz 2014 Çarşamba

LDR ile Aydınlıkta Işık Yakan Devre

Hobi Elektronik kategorisini biraz boşlamış olduğumu hissettim ve hobi elektroniğe başladığımda yapmış olduğum ilk devreyi buraya yazmak istedim.

Devremizi, transistörün (BC547 , BC237 vs.)anahtarlama prensibinden yararlanarak oluşturacağız. Bunun için elbette LDR'yi tanımamız gerekiyor.







LDR (Foto Direnç) Nedir ?
Foto direnç yani kısaca LDR, üzerine düşen ışık miktarıyla ters orantıda direnci değişen bir elektrik elemanıdır. LDR’nin aydınlıkta direnci minimum, karanlıkta ise maksimumdur. Bu özelliği ile transistörün anahtarlamasını kullanarak bu devreyi oluşturucaz.



LDR, üzerine ışık düştüğünde neredeyse kısa devre gibi davranır ve transistörü Base'inin tetikler bu sayede transistörün Emitter'ine bağlı LED yanmaya başlar.

LDR karanlıkta olduğunda neredeyse açık devre olur (1M ohm civarı) ve transistör tetiklenmez bu yüzden de LED yanmaz.


Ben elimdeki dirençlerle bu devreyi kurmaya çalıştım 1k yerine 470ohm, 10k yerine de 1k kullandım. Besleme olarak mecburen Arduino kullandım ama siz direkt 9V verirseniz parlak ledleri kullanabilirsiniz maalesef ben düşük voltajdan ötürü kullanamadım. 

Buyrun bu da videomuz ;






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder